MOAward: Onderzoeksbureau van het Jaar 2023           Trotse FD Gazelle '20, '21, '22 én 2023!

Conversie optimalisatie

  • Verhoog doorlopend/structureel de conversieratio van jouw website
  • Onderbouwde aanpak vanuit gedragspsychologie, neuromarketing en gebruikersdata
  • Profiteer maximaal van de traffic die je hebt en krijg inzicht in je doelgroep

Diede Vendrig

Persuasion Professional

Ook Conversie optimalisatie? Neem contact op met:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zelfs de allerbeste website kan altijd nog overtuigender, gebruiksvriendelijker en activerender. Kortom: de conversie kan omhoog.

Werken aan je conversie is geen luxe, maar een absolute must voor elke serieuze website. Doorlopend A/B testen en optimaliseren levert blijvend hogere conversie op, en helpt je voor te blijven op concurrerende merken

Zo realiseren we meer conversie voor jou

Gedragspsychologie - Neuromarketing insights - Gebruikers data

Om zo snel en efficiënt mogelijk conversie te verhogen is het van groot belang dat de juiste zaken getest worden. Hierin onderscheidt Unravel behavior zich ten opzichte van andere bedrijven in de markt. Voor onze conversie optimalisatie klanten putten we rijkelijk uit onze kennis over:

Gedragspsychologie

Koopgedrag voltrekt zich hoofdzakelijk onbewust en automatisch. Een aankoop laat zich vaak sturen door subtiele omgevingsfactoren. We zien deze kennis van gedragspychologie als ons geheime wapen. Door een stevige kennisbasis over online overtuigen en gebruikersgemak, weten onze in-house marketingpsychologen exact welke aanpassingen op jouw website de conversie zullen boosten.

Neuromarketing Insights

Naast conversieoptimalisatie voeren wij onder de naam Unravel Research veel neuromarketing usability onderzoek uit. Met behulp van EEG en Eye tracking kijken we voor veel mooie merken in het brein van de consument, om te ontdekken wat zij ervaren wanneer zij door een website navigeren.

Dit type onderzoek brengt glashelder in kaart waar op websites onbewuste knelpunten en kansen voor optimalisatie bevinden. Na jarenlang onderzoek en het analyseren van een oneindig aantal flows van verschillende websites in verschillende branches hebben wij een breed kennis palet binnen de usability ontwikkeld. Dit palet blijven we wekelijks aanvullen met nieuwe inzichten.

Gebruikersdata

Uiteraard duiken wij naast bovenstaande kennisbronnen ook in je gebruikersdata. Inzicht in het huidige gedrag van je websitebezoekers levert waardevolle input over het huidige gebruik van de website en kansen voor optimalisatie.

Trouwens, wist je dat we op basis van Machine Learning met 90% zekerheid kunnen voorspellen waar men op je website naar kijkt? Elke maand geven we 5 heatmaps (de kijk-hotspots) weg.

Klik hier om een heatmap aan te vragen

Unravel Behavior levert precies wat ze beloven: iedere week een helder rapport met nieuwe inzichten op de mail. Super fijn!

Eugene Lubbers - Briq bookings

Tijdlijn van een project

  • 1. Opzetten testtooling

    Om te kunnen A/B testen hebben we een testtool nodig waar A/B tests in ontwikkeld kunnen worden en die de bezoekers van je website in twee groepen verdeeld, zodat we helder in kaart kunnen brengen of de geteste aanpassing conversie verhoogt.

  • 2. Website analyse

    Voor we starten met testen, brengen we de huidige website in kaart op de drie onderzoeksgebieden: gedragspsychologie, neuromarketing insights, gebruikersdata. We doorlopen alle mogelijke flows vanaf home tot en met de check-out en noteren alle mogelijke knelpunten en kansen voor meer verkoop.

  • 3. Opzetten testplan

    Op basis van de analyse schrijven we een onderbouwd testplan met de eerste 6 tests. Hierin vind je duidelijk wat we willen testen, hoe dit eruit komt te zien en waarom de verwachting is dat de aanpassing conversie zal verhogen.

  • 4. Development tests

    Na goedkeuring van het testplan kunnen de tests gebouwd worden.De development hiervan vindt plaats binnen de testtool en pakken wij volledig voor jullie op. Onze developers bouwen de tests in front end talen.

  • 5. Data verzameling

    Als alles klaar staat kan de test live! De dataverzameling gaat van start. Dit betekent dat elke gebruiker gerandomiseerd de A of B conditie van de website ingaat. Tijdens de testperiode houden wij de data nauw in de gaten. We checken of de data goed binnenkomt en er geen gekkigheden voordoen.

  • 6. Rapportage en Analyse

    Onze webanalisten duiken de testdata in om te kijken of de data de test hypothese bevestigt. Deze bevindingen verwerken we in een helder rapport inclusief business case welke op basis van data uit de testperiode de te verwachte meeromzet berekent. Zo wordt al snel de waarde van doorlopend optimaliseren duidelijk.

Veelgestelde vragen

Hoe snel kan ik beginnen met Conversie Optimalisatie?
Na de intake gaan we direct aan de slag met de website analyse, het testplan en het opzetten van de testtooling. Mits je zelf snel schakelt kan de eerste test met 2 weken live staan.
Hoeveel tests zijn gemiddeld succesvol?
Waar het gemiddelde succesvolle A/B tests op de markt op 1 op de 5 ligt, ligt ons gemiddelde - vanwege onze onderbouwde aanpak - op 1 op de 2.
Werken jullie ook no cure no pay?
Ja hoor. Wij zijn zo overtuigd van de waarde van onze aanpak van CRO dat we altijd bereid zijn hierover in gesprek te gaan.
Ik heb nog niet voldoende traffic om te testen maar ik wil wel optimaliseren, is dit mogelijk?
Ja dit is mogelijk. In dit geval is onze Expert Review een goede optie. Bij deze dienst analyseren we je website en adviseren we over direct door te voeren aanpassingen.
Ik wil later zelf intern gaan A/B testen, kan ik op ieder moment stoppen?
Ja dat is geen probleem. We beginnen met een vast aantal tests (6) om zo een goed beeld te schetsen van de waarde van A/B testen. Na deze tests kun je op ieder moment pauzeren, stoppen of zelf aan de slag gaan.

Facts

3.021.288

mensen in onze AB testen

133.896

bestellingen

41 miljoen

euro omzet

Wist je dat?

Grote bedrijven als Facebook en Amazon hun grootte te danken hebben aan het feit dat zij al van jongs af aan continu experimenteren?

Heb jij ook een uitdaging op het gebied van gedragsverandering?

Opdrachten als deze laten ons psychologische hart een stukje sneller kloppen. We openen bij Unravel Behavior graag onze wetenschappelijke schatkist om de wereld een stukje mooier of veiliger te maken. Heb jij ook een uitdaging op het gebied van gedragsverandering? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag! 

Laten we koffie drinken

Unravel Behavior is een marketingbureau. Maar dan net een beetje anders. We verenigen creativiteit met neuromarketing. Kunst met wetenschap.

Door bewezen technieken uit psychologie maken wij jouw marketing effectiever en behaal je meer omzet.

Neem contact op

Our clients

We mean business with