MOAward: Onderzoeksbureau van het Jaar 2023           Trotse FD Gazelle '20, '21, '22 én 2023!

Neuromarketing CRO Insight sessie

Neuromarketing CRO Insight Sessie

  • Een dagdeel vol inspiratie vanuit neuromarketing perspectief met als resultaat: de creatie of aanscherping van jullie testplan

  • We gaan samen aan de slag om jullie pijnpunten te tackelen en kansen voor meer conversie te grijpen

  • Naar huis met een frisse blik, nieuwe onderbouwde testhypotheses en prioritering van het huidige testplan

Vraag een voorstel aan

Terug naar onze diensten

Diede Vendrig

Persuasion Professional

Ook Conversie optimalisatie? Neem contact op met:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bekijk ons hele team

Als CRO specialist of CX team begrijp je ongetwijfeld dat de kleinste details op een website het grootste verschil kunnen maken. Desondanks blijven veel neuromarketing technieken nog onderbenut. Daarom nodigen we jullie uit om samen met ons een nieuwe dimensie aan te boren. De Unravel Neuromarketing CRO Insight sessie biedt niet alleen inspiratie, maar ook de mogelijkheid om jullie website vanuit een fris perspectief te bekijken, met de focus op evidence-based technieken.

Consumentengedrag voltrekt zich hoofdzakelijk onbewust en automatisch. De (digitale) portemonnee laat zich vaak openen door subtiele elementen op de website - waarin de kleinste zaken de grootste verschillen kunnen maken. Er zijn vele neuromarketing technieken waar jullie CRO team van kan profiteren en die nu nog veel te weinig gebruikt worden.

De Unravel Neuromarketing CRO Insight sessie is erop gericht om jullie website met een frisse blik en vanuit neuro-perspectief te bekijken. Wij bieden inspiratie en samen zetten we dit in om nieuwe en concrete testideeën. Desgewenst kijken we ook mee naar het huidige testplan om deze op basis van prioriteit aan te scherpen om uiteindelijk een digitale omgeving te creëren die bezoekers nog effectiever laat vinden wat ze zoeken, inspireert, verlangen activeert en hen moeiteloos door de gehele flow begeleidt. Met als eindresultaat: een boost in jullie conversieratio.

De inspiratiesessie bestaat uit twee onderdelen:

  1. Inspiratie. Hoe werkt het menselijk brein? Waarom is het belangrijk om deze kennis mee te nemen in een conversietraject? Wat zijn de laatste neuromarketing inzichten die waardevol zijn voor jullie CRO team? En daarnaast: hoe kunnen jullie daar meer gebruik van maken in jullie toekomstige teststrategie? Denk aan inzichten op het gebied van neuro UX, pricing & psychologische beïnvloedingstechnieken.
  2. Gezamenlijke brainstorm vanuit neuro perspectief. Per pagina in de customer journey kijken we samen naar de geïdentificeerde pijnpunten en gaan we aan de slag met het ontwikkelen en prioriteren van concrete testhypotheses en tests om deze pijnpunten op te lossen.

Deze sessie bereiden wij uitgebreid voor waarbij we door jullie gebruikersdata spitten op zoek naar huidige pijnpunten op de website en kansen om het huidige testplan te optimaliseren of een geslaagd testplan te creëren (wanneer jullie nog moeten beginnen met A/B testen).

Optioneel: Verrijk de Insight Sessie met Neuro data 

Benieuwd naar hoe jouw website werkelijk door bezoekers wordt ervaren? De gebruikersinteractie wordt grotendeels onbewust gedreven: waar gebruikers naar kijken en hoe ze informatie verwerken wordt razendsnel door hun brein bepaalt. Traditionele methoden zoals interviews of 'hardop uitspreken' voor gebruikersonderzoek gaan om die reden voorbij aan tal van hobbels en hoogtepunten op het pad naar conversie. Maar dankzij neuromarketingmethoden EEG, Eye Tracking kunnen we nu gedetailleerd inzicht krijgen in de werkelijke interactie.

Indien gewenst kunnen we de insight sessie uitbreiden met neuro data. In ons huiskamerlab voeren we een neuromarketingonderzoek uit naar jouw website. Samen met jullie kijken we tijdens de inspiratiesessie naar de data en werken we concrete testhypotheses uit om jullie onbewuste pijnpunten te verhelpen.

Vraag een voorstel aan

Afgelopen december heeft het CX team van Kaartje2go de inspiratiesessie, begeleid door Diede en Renee, uitgevoerd. We konden merken dat Diede en Renee zich erg goed in onze context hadden ingelezen en goed voorbereid aan de sessie begonnen. Voor ons als team was het vooral heel leuk om de psychologische grondslag van de zaken te horen en mee aan de slag te gaan.

Het hielp ons ook enorm onze oogkleppen af te doen en met een frisse blik naar onze eigen website te kijken. Diede en Renee vulden onze inhoudelijke discussies aan met een frisse kijk op de situatie.

Kaartje2go

Heb jij ook een uitdaging op het gebied van CRO?

Opdrachten als deze laten ons psychologische hart een stukje sneller kloppen. We openen bij Unravel Behavior graag onze wetenschappelijke schatkist om meer conversie te bewerkstelligen. Heb jij ook een uitdaging op het gebied van CRO? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag! 

Laten we koffie drinken

Unravel Behavior is een marketingbureau. Maar dan net een beetje anders. We verenigen creativiteit met neuromarketing. Kunst met wetenschap.

Door bewezen technieken uit psychologie maken wij jouw marketing effectiever en behaal je meer omzet.

Neem contact op

Our clients

We mean business with

Lees meer: Neuromarketing CRO Insight sessie

Nudging en Gedragsbeïnvloeding in het Onderwijs

Nudging & Gedragsbeïnvloeding in het Onderwijs

Creëer positieve en effectieve leeromgegingen door inzichten uit psychologie.

Meer over het Onderwijs

  • Gemeente Nijmegen

  • Van gelder

Terug naar onze diensten

.

Jong geleerd is oud gedaan. Dat betekent dat veel positieve gedragsverandering te bewerkstellingen valt in het onderwijs. Hoe vergroten we de motivatie en betrokkenheid van leerlingen? Hoe zorgen we ervoor dat ze effectiever leren en hun volledige potentieel benutten? En hoe creëren we een onderwijsomgeving die inspirerend en ondersteunend is? Allemaal vragen waarop de antwoorden te vinden zijn in de psychologische wetenschappen.

Veel onderwijsinterventies zijn gericht op het bewuste gedrag en de cognitieve processen van leerlingen. Toch blijken wij mensen vaak veel irrationeler en intuïtiever te werk te gaan. 

Psychologie biedt een solide basis om juist die intuïtieve denkprocessen te beïnvloeden en het onderwijs op die manier effectiever te maken.

Unravel behavior levert precies wat ze beloven: iedere week een helder rapport met nieuwe inzichten op de mail. Super fijn!

Eugene Lubbers - Briq bookings

Ons aanbod

Onderzoek & Advies

Het gedragsteam van Unravel behavior bestaat uit experts op het gebied van sociale psychologie, cognitie en neurowetenschap.

Dit vormt de basis voor effectieve interventies die werkelijk inhaken op de drivers achter menselijk gedrag.

 

Opleiding & Inspiratie

In een inspiratiesessie onthullen we op prikkelende en interactieve wijze hoe het onbewuste brein ons gedrag aanstuurt en wat dit betekent voor effectieve communicatie, inrichting van omgevingen en gedragsbeïnvloeding. Stevig gefundeerd in wetenschap, maar altijd direct praktisch toepasbaar.

 

Geef gedrag een zetje: Onze aanpak

Bij het creëren van interventies volgen we het PATHS model. Het PATHS model doorloopt een vijftal fases om tot effectieve interventies te komen: probleem (problem), analyse (analysis), test, hulp (help) en succes (success). 

Voorbeelden van Interventies

Probleem

Een veelvoorkomend probleem bij leerlingen is het gebrek aan effectieve planning, wat resulteert in gemiste kansen op het behalen van hogere cijfers. Ze hebben moeite met structuur, tijdmanagement en het stellen van prioriteiten. Hierdoor studeren ze inefficiënt, stellen ze taken uit en missen ze deadlines. Dit belemmert hun potentieel en heeft negatieve gevolgen voor hun prestaties en zelfvertrouwen.

Oplossing

Eén effectieve nudge om leerlingen te motiveren te leren en hun planning te verbeteren is het sturen van gepersonaliseerde herinneringen. Uit onderzoek blijkt dat het versturen van dergelijke herinneringen de studietijd in het weekend verhoogt, en doordeweeks leerlingen eerder op de dag liet starten met studeren.

Gratis webinar 

Gedragsverandering en Nudging in het Onderwijs

Bekijk alle webinars

FAQ

  • Wat zijn de doorlooptijden voor gedragsinterventie?

    De doorlooptijden variëren van een week voor doelgericht advies op een specifiek vraagstuk, tot aan langdurige samenwerking waarin de interventie doorlopend wordt getest en verder geoptimaliseerd.
  • Voor wat voor partijen voert Unravel Behavior gedragsinterventies uit?

    Globaal adviseren wij twee partijen:
    • Overheidsinstellingen
    • Organisaties
  • Adviseren jullie ook voor online?

    Unravel’s divisie voor online conversieoptimalisatie is gespecialiseerd in de toepassing van psychologie in online A/B testing.
Our clients

We mean business with

Lees meer: Nudging en Gedragsbeïnvloeding in het Onderwijs

Nudging & Gedragsbeïnvloeding voor Toezicht & Veiligheid

Gedragsbeïnvloeding & Nudging
voor Toezicht en Veiligheid

Psychologie als basis voor een veilige wereld.

Meer over Toezicht & Veiligheid

  • Gemeente Nijmegen

  • Van gelder

Terug naar onze diensten

.

Willen we veiligheid verhogen, dan moeten we begrijpen hoe mensen denken. Op die manier kunnen we het juiste gereedschap inzetten voor het juiste probleem. Hoe verklein je de kans op diefstal? Hoe zorg je dat mensen melding maken van onveilige situaties? En hoe zorg je ervoor dat een omgeving als prettig en veilig aanvoelt? Allemaal vragen waar het antwoord ervan schuilgaat in de psychologische wetenschappen.

Veel gedragsinterventies zijn gericht op het bewuste gedrag van mensen. Toch blijken wij mensen vaak veel irrationeler en intuïtiever te werk te gaan. Psychologie biedt een goede basis om juist die intuïtieve denkprocessen te beïnvloeden om de wereld op die manier een stukje veiliger te maken.

Unravel behavior levert precies wat ze beloven: iedere week een helder rapport met nieuwe inzichten op de mail. Super fijn!

Eugene Lubbers - Briq bookings

Ons aanbod

Onderzoek & Advies

Het gedragsteam van Unravel behavior bestaat uit experts op het gebied van sociale psychologie, cognitie en neurowetenschap.

Dit vormt de basis voor effectieve interventies die werkelijk inhaken op de drivers achter menselijk gedrag.

 

Opleiding & Inspiratie

In een inspiratiesessie onthullen we op prikkelende en interactieve wijze hoe het onbewuste brein ons gedrag aanstuurt en wat dit betekent voor effectieve communicatie, inrichting van omgevingen en gedragsbeïnvloeding. Stevig gefundeerd in wetenschap, maar altijd direct praktisch toepasbaar.

 

Geef gedrag een zetje: Onze aanpak

Bij het creëren van interventies volgen we het PATHS model. Het PATHS model doorloopt een vijftal fases om tot effectieve interventies te komen: probleem (problem), analyse (analysis), test, hulp (help) en succes (success). 

Onze cases

Gedragsbeïnvloeding

Veiligheidsregio Utrecht (VRU)

Minder Woningbranden door Gedragsbeïnvloeding

View case

FAQ

  • Wat zijn de doorlooptijden voor gedragsinterventie?

    De doorlooptijden variëren van een week voor doelgericht advies op een specifiek vraagstuk, tot aan langdurige samenwerking waarin de interventie doorlopend wordt getest en verder geoptimaliseerd.
  • Voor wat voor partijen voert Unravel Behavior gedragsinterventies uit?

    Globaal adviseren wij twee partijen:
    • Overheidsinstellingen
    • Organisaties
  • Adviseren jullie ook voor online?

    Unravel’s divisie voor online conversieoptimalisatie is gespecialiseerd in de toepassing van psychologie in online A/B testing.
Our clients

We mean business with

Lees meer: Nudging & Gedragsbeïnvloeding voor Toezicht & Veiligheid

Nudging en Gedragsbeïnvloeding voor Financiën

Gedragsbeïnvloeding & Nudging
bij Financiële Keuzes

Optimaliseer financiële keuzes door gedragsbeïnvloeding gebaseerd op psychologie.

Meer over Nudging en Financiën

  • Gemeente Nijmegen

  • Van gelder

Terug naar onze diensten

.

Op weinig gebieden zijn mensen zo lastig in beweging te krijgen dan in langetermijn financiën. Op een bewust level willen we graag goede keuzes maken, maar ons intuïtieve brein is ons toch vaak te snel af. Daarnaast zijn wij mensen zeer slecht in het vooruit denken, wat verstandige (financiële) keuzes voor de toekomst regelmatig in de weg staat.

Veel gedragsinterventies werken averechts als het om financiën gaat. Dat komt omdat deze vaak zijn gericht op het bewuste van mensen, denk aan het voorzien van informatie. Terwijl juist de onbewuste keuzeprocessen vaak een veel grotere rol spelen dan intuïtief wordt gedacht. Gedragsverandering zal daarom enkel effectief plaatsvinden wanneer aan de juiste knoppen wordt gedraaid.

Psychologie biedt een sterke basis voor impactvolle interventies die ongewenst gedrag verminderen en/of gewenst gedrag bevorderen. Daarin kunnen kleine veranderingen grote verschillen maken.

Unravel behavior levert precies wat ze beloven: iedere week een helder rapport met nieuwe inzichten op de mail. Super fijn!

Eugene Lubbers - Briq bookings

Ons aanbod

Onderzoek & Advies

Het gedragsteam van Unravel behavior bestaat uit experts op het gebied van sociale psychologie, cognitie en neurowetenschap.

Dit vormt de basis voor effectieve interventies die werkelijk inhaken op de drivers achter menselijk gedrag.

 

Opleiding & Inspiratie

In een inspiratiesessie onthullen we op prikkelende en interactieve wijze hoe het onbewuste brein ons gedrag aanstuurt en wat dit betekent voor effectieve communicatie, inrichting van omgevingen en gedragsbeïnvloeding. Stevig gefundeerd in wetenschap, maar altijd direct praktisch toepasbaar.

 

Geef gedrag een zetje: Onze aanpak

Bij het creëren van interventies volgen we het PATHS model. Het PATHS model doorloopt een vijftal fases om tot effectieve interventies te komen: probleem (problem), analyse (analysis), test, hulp (help) en succes (success). 

Voorbeelden van Interventies

Probleem

In veel situaties maken mensen niet-optimale keuzes als het om hun financiën gaat. Zo hebben veel mensen moeite met het sparen voor hun pensione. Het probleem van het moeilijk kunnen sparen voor het pensioen is niet te wijden aan (gebrek aan) kennis. Het tegenovergestelde geldt hier juist: meer informatie over het probleem kan tot minder goede keuzes leiden. Om gedrag te veranderen zullen we dus de emotionele route moeten bewandelen. 

Oplossing

Eén nudge die effectief blijkt om financiële keuzes positief te beïnvloeden is het zetten van social norms. Een referentiegroep is daarbij essentieel. Uit onderzoek blijkt dat leeftijd een sterke basis voor referentiegroepen is.Wanneer iemand van dezelfde leeftijd als jij een bepaald gedrag vertoont, dan is dat een extra sterke motivator om dat zelfde gedrag ook te gaan vertonen. Op die manier kun je het gewenste gedrag een duwtje in de rug geven. 

Gratis webinar 

Gedragsverandering en Nudging voor Pensioen

Bekijk alle webinars

FAQ

  • Wat zijn de doorlooptijden voor gedragsinterventie?

    De doorlooptijden variëren van een week voor doelgericht advies op een specifiek vraagstuk, tot aan langdurige samenwerking waarin de interventie doorlopend wordt getest en verder geoptimaliseerd.
  • Voor wat voor partijen voert Unravel Behavior gedragsinterventies uit?

    Globaal adviseren wij twee partijen:
    • Overheidsinstellingen
    • Organisaties
  • Adviseren jullie ook voor online?

    Unravel’s divisie voor online conversieoptimalisatie is gespecialiseerd in de toepassing van psychologie in online A/B testing.
Our clients

We mean business with

Lees meer: Nudging en Gedragsbeïnvloeding voor Financiën

Nudging en Gedragsbeïnvloeding voor Geluk & Motivatie

Gedragsbeïnvloeding & Nudging
voor Geluk en Motivatie

Psychologie als basis voor een gelukkigere wereld.

Meer over Geluk en Motivatie

  • Gemeente Nijmegen

  • Van gelder

  • Kampong

Terug naar onze diensten

.

Hoe verhoog je het geluksniveau van de samenleving? Hoe verhoog je de productiviteit en prestaties van je medewerkers? En hoe verminder je het verzuim en verloop van je team?

Het verhogen van geluk en motivatie neemt tal van voordelen met zich mee. Een fijne werksfeer, hoge productiviteit en laag verloop zijn daar enkele voorbeelden van. Maar het verhogen van geluk en motivatie is een uitdagende klus en zal enkel kunnen plaatsvinden wanneer de juiste snaar wordt geraakt.

Bij Unravel helpen we je daar graag bij. Hoewel veel interventies op het bewuste gericht zijn, blijkt geluk en motivatie grotendeels onbewust tot stand te komen. Psychologie biedt daarom een sterke basis voor interventies die geluk en motivatie verhogen.

Unravel behavior levert precies wat ze beloven: iedere week een helder rapport met nieuwe inzichten op de mail. Super fijn!

Eugene Lubbers - Briq bookings

Ons aanbod

Onderzoek & Advies

Het gedragsteam van Unravel behavior bestaat uit experts op het gebied van sociale psychologie, cognitie en neurowetenschap.

Dit vormt de basis voor effectieve interventies die werkelijk inhaken op de drivers achter menselijk gedrag.

 

Opleiding & Inspiratie

In een inspiratiesessie onthullen we op prikkelende en interactieve wijze hoe het onbewuste brein ons gedrag aanstuurt en wat dit betekent voor effectieve communicatie, inrichting van omgevingen en gedragsbeïnvloeding. Stevig gefundeerd in wetenschap, maar altijd direct praktisch toepasbaar.

 

Geef gedrag een zetje: Onze aanpak

Bij het creëren van interventies volgen we het PATHS model. Het PATHS model doorloopt een vijftal fases om tot effectieve interventies te komen: probleem (problem), analyse (analysis), test, hulp (help) en succes (success). 

Gratis webinar 

Hoe Nudging Mensen (en Jezelf) Gelukkiger Maakt

Bekijk alle webinars

FAQ

  • Wat zijn de doorlooptijden voor gedragsinterventie?

    De doorlooptijden variëren van een week voor doelgericht advies op een specifiek vraagstuk, tot aan langdurige samenwerking waarin de interventie doorlopend wordt getest en verder geoptimaliseerd.
  • Voor wat voor partijen voert Unravel Behavior gedragsinterventies uit?

    Globaal adviseren wij twee partijen:
    • Overheidsinstellingen
    • Organisaties
  • Adviseren jullie ook voor online?

    Unravel’s divisie voor online conversieoptimalisatie is gespecialiseerd in de toepassing van psychologie in online A/B testing.
Our clients

We mean business with

Lees meer: Nudging en Gedragsbeïnvloeding voor Geluk & Motivatie