Brand Identity

Mokum Gaat voor Vers

Frank & Fresh

Uitdaging voor ST&T

Uitdaging

Een merkidentiteit ontwikkelen voor Frank & Fresh, een online collectie van lokale speciaalzaken

Uitvoering door ST&T

Uitvoering

Een reeks strategische sessies gevolgd door de ontwikkeling van merkidentiteit en visuals

Resultaat voor Rinz24

Resultaat

Een brand identity board dat het merk in al haar facetten vangt


Schermafbeelding_2014-08-12_om_23.38.55.jpg

Psychology at work: De kracht van vormen

Uit twee eerdere pilots van het Frank & Fresh concept blijkt dat het leeuwendeel van de bezoekers vrouw is.

Dit gegeven legt een stevig stempel op de persoonlijkheid en uitstraling van Frank & Fresh. Niet op een opzichtige manier overigens – we hebben geen blik prinsessenkleuren opengetrokken.

In de details hebben we diverse bewezen designprincipes doorgevoerd om aan het vrouwelijke oog te appelleren. Licht afgeronde hoeken. Veel witruimte. Prominent fotowerk. Het zijn stuk voor stuk automatisch geactiveerde associaties, die verpakkingen, websites en productdesign een flink streepje voor kunnen geven*.

Tweet dit inzicht

logo frankfresh stt

Online winkelen bij de speciaalzaken uit jouw buurt

We zijn bij ST&T niet vies van goed eten. Het liefst hobbelen we elke dag wel even langs bij de lokale ambachtelijke bakker, slager en groenteboer. Maar ja, daar is het vaak nou eenmaal te druk voor.

We waren dan ook gelijk enthousiast toen Frank & Fresh hun concept aan ons uitlegden. Frank & Fresh werkt samen met een flink aantal speciaalzaken uit de stad, zodat wij als klant al die lekkere producten in één keer kunnen bestellen en laten thuisbezorgen.

Geen dichte deuren om één over zes. Geen wachtrijen. En geen wiskundig uitgetekende fietsroutes door de stad om zo snel mogelijk langs alle winkels te komen.

 

Een prikkelende merkidentiteit

Aan het concept van Frank & Fresh zal het niet liggen. Maar we staan middenin de opkomst van online supermarkten. Voor Frank reden om een ijzersterke merkidentiteit rondom hun service te bouwen. Doel: de ervaring en romantiek van een lokale speciaalzaak naadloos doorvertalen naar de digitale wereld, omgeven door een algeheel sterke gemaksbeleving voor de klant.

ST&T schoof aan bij de gezellige heren van Frank & Fresh en hield een reeks brandingsessies. Hierin vermengden we creativiteit met wetenschap om tot een effectieve invulling te komen van:

  • Positionering
  • USP’s
  • Merkpersoonlijkheid
  • Tone of Voice
  • Visuele kenmerken

We maken ons werk graag lekker concreet. Daarom adviseren we over de effectieve vertaling van deze merkidentiteit naar alle touch points en voeren het desgewenst uit.

Uitdaging voor ST&T

Identity Boards

Nadat het Frank & Fresh merk in elk detail was uitgedacht, brachten we het merk tot leven middels Identity Boards. Deze hebben tot doel het merk in al haar facetten te vangen.

De borden kenschetsen Frank & Fresh op zowel concrete als abstracte wijze. Alle karakteristieke merkelementen – van doelgroep tot persoonlijkheid – worden treffend samengebracht. De schitterende fotografie van de speciaalzaak, de bezorger en de eindklant weerspiegelt bovendien de gehele waardecyclus van Frank & Fresh.

Deze borden fungeren op het Frank & Fresh office als een reminder waar het merk voor staat. Door het belang van consistentie in de uitingen, is het waardevol elke dag even naar de platen te kijken.

 

Uitvoering door ST&T

Klaar voor de lancering

De Amsterdamse lancering van Frank & Fresh is op dit moment nog maar net uit de steigers. De merkidentiteit vloeit voort in alle uitingen die op dit moment de stad en het wereldwijde web sieren; copywriting, design en klantenservice.

Studio ST&T blijft nauw bij de verdere bloei van de branding en marketing betrokken. En de dag dat Frank & Fresh ook de Utrechtse speciaalzaken naar het web tilt, zijn wij beslist de eerste klant.

Meer weten over hoe Studio ST&T psychologisch sterke merken neerzet? Bekijk dan eens de dienst Brandingstrategie.

 

Het resultaat voor Rinz24

Meer leren over de psychologie van merkbouw?

Een sterk merk begint met neuromarketing.

Wilt u een psychologisch sterke fundering van uw merk en positionering? Of wilt u uw bestaande merk tegen een psychologisch licht houden. Studio ST&T is uw bureau.

  

Laten we een sterk merk bouwen.

 

* Batra, R., Seifert, C., & Brei, D. (Eds.). (2015). The Psychology of Design: Creating Consumer Appeal. Routledge.

 

Mail ons

info@studiostt.nl

Volg ons

Bel ons

030 22 70 410

Bezoek ons

Burgemeester Reigerstraat 78
3581 KW Utrecht