Remarketing via Facebook

Doelgerichter en
goedkoper adverteren

Independent-Duinrand

Uitdaging voor ST&T

Uitdaging

Interesse opwekken voor een nieuwe manier van verzekeren

Uitvoering door ST&T

Uitvoering

Facebook campagne voor een ultraspecifieke doelgroep

Resultaat voor Rinz24

Resultaat

Ongewoon hoge click-through rates, tot 2,91%


Schermafbeelding_2014-08-12_om_23.38.55.jpg

Psychology at work: het information-gap principe

De Facebook advertenties met de hoogste click-through rates deden iets bijzonders. Ze hintten naar een verrassend stuk informatie (“Raad eens wie de werkelijke eigenaar is van Independer. De overheid, een onafhankelijke partij, of Centraal Beheer Achmea”) en maken duidelijk dat de lezer slechts één klik verwijderd is van het verlossende antwoord. Dit is het information-gap principe: informatie zodanig doseren dat de lezer wil weten wat hij niet weet.

Tweet dit inzicht

logo-independent-duinrand

Zo maak je verzekeringszaken interessant

Tja, het hart van de gemiddelde Nederlander gaat niet sneller kloppen bij het onderwerp verzekeringen. Het assurantiekantoor Independent-Duinrand stond dan ook voor een flinke uitdaging toen ze via social media meer exposure wilden kweken voor een nieuw servicepakket dat ze als tussenpersoon tussen consumenten en verzekeraars aanboden.

 

De uitdaging: een nieuwe manier van verzekeren

Zou u 30 euro in de maand betalen om jaarlijks €481,79 te besparen op uw verzekeringen? Even rekenen - en ja, netto komen we dik in het groen uit. Wie bij Independent-Duinrand een servicepakket afneemt, kan verzekeringen goedkoper afsluiten dan bij verzekeraars zelf. Rationeel gezien is deze keuze snel gemaakt, maar toch weerhoudt de psychologische status-quo bias mensen ervan hun zaken plotseling anders te regelen.

Uitdaging voor ST&T

De oplossing: remarketing campagne op Facebook

Ons doel was om mensen stapje voor stapje warm te maken voor deze nieuwe manier van verzekeren – zowel emotioneel als rationeel. We ontwikkelden een Facebook campagne, in het begin gericht op een mediumgrote doelgroep in de omgeving Den Haag. Met uiteenlopende advertenties en A/B tests promootten we elke week een interessant artikel omtrent verzekeren. De kracht van de campagne zat ‘m in het gebruik van een tracking pixel in de artikelen. Zo ontstond een subdoelgroep met interesse in verzekeren. Na een maand werd op deze specifieke groep een tweede campagne gestart die specifieker inhaakt op het servicepakket concept. De juiste advertentie bij de juiste mensen, zodat elke euro optimaal wordt besteed (ook wel: remarketen).

Uitvoering door ST&T

Resultaten

De wereldwijde resultaten (click through) van Facebookadvertenties liggen gemiddeld rond de 0,10% en 0,5%. Onze verwachtingen waren dan ook bescheiden toen we begonnen met een advertentiecampagne over verzekeren – een onderwerp wat voor weinigen klikwaardig is.

En toegegeven, door onze experimentele (A/B) opzet was lang niet elke advertentie succesvol. De top 3 advertenties en leverden echter ongewoon hoge klikratio’s op, respectievelijk 2,91%, 2,64% en 1,88%, goed voor duizenden kliks.

Het resultaat voor Rinz24

facebook-ad-duinrand-studio-stt-2

En nu?

Dankzij de Facebookcampagne zijn er veel mensen in aanraking gekomen met Independent-Duinrands servicepakketten voor verzekeringen. De early adopters dienen zich aan. Niettemin zijn er voor zo’n nieuw concept nog veel extra exposures nodig. Studio ST&T breidt in deze volgende fase de campagne uit met meer persoonlijke communicatiestrategieën, waaronder lead-generation, email marketing en telemarketing, om deze awareness om te zetten in nieuwe klanten.

  

Ook effectiever adverteren met remarketing op Facebook en Google?

Remarketing is een effectieve vorm van reclame. Maar er valt nog zoveel meer te vertellen over alle mogelijkheden.
En dat is het lekkerste onder het genot van een kopje koffie.

Geen naam

Geen (geldige) email

Bericht
Geen bericht.

Mail ons

info@studiostt.nl

Volg ons

Bel ons

030 22 70 410

Bezoek ons

Burgemeester Reigerstraat 78
3581 KW Utrecht