Facebook Campagne

Succes in de Sleutelstad

LeidsePas

Uitdaging voor ST&T

Uitdaging

Nieuwe leden werven voor de LeidsePas, de kortingspas van Leiden

Uitvoering door ST&T

Uitvoering

Een gelaagde Facebook-campagne, 6 weken voorafgaand aan het nieuwe loopjaar

Resultaat voor Rinz24

Resultaat

Gemiddelde unieke CTR van 5,35%. 88 conversies (conversieratio 1,54%).


Schermafbeelding_2014-08-12_om_23.38.55.jpg

Psychology at work: Liefde voor het alledaagse

Tijdens de LeidsePas-campagne maakten we dankbaar gebruik van een simpel maar krachtig psychologisch principe: mensen houden van wat ze kennen. Dit is bij uitstek geschikt voor LeidsePas. Doordat dit product zich erg lokaal profileert, toonden we in de advertenties mooie en bekende plekken uit Leiden.

Tijdens de campagne hebben we diverse benaderingen getest. De advertenties vergezeld met een bekend Leids straatplaatje kwamen steevast als winnaar uit de bus.*

Tweet dit inzicht

logo leidsepas

Elke Leidenaar aan de Korting

Elke Leidenaar kent ‘m. En velen van hen hebben ‘m altijd op zak; de LeidsePas, de kortingspas van Leiden. De pas verschaft korting op tal van bekende en minder bekende Leidse restaurants, winkels en uitjes.

Hoewel het de LeidsePas niet ontbreekt aan naamsbekendheid, is het een forse uitdaging mensen te activeren daadwerkelijk het www op te gaan of de telefoon te pakken om de pas aan te vragen.

LeidsePas schakelde Studio ST&T in voor een campagne die high-potential klanten selecteert en activeert tot aanvragen.

 

Opzet Campagne

High-potentials. Hoe vind je die? Je kunt natuurlijk met hagel schieten in de omgeving Leiden, maar wij opteerden voor een benadering met een aanzienlijk hogere ROI.

Aan ons de taak de mensen te targetten die al op het puntje van hun stoel zitten om de LeidsePas aan te vragen. Dit zijn mensen die zich al wel in de kortingen verdiept hebben, maar de pas nog niet hebben aangevraagd. Door middel van een remarketing pixel konden we deze mensen eenvoudig targetten en indelen op hun interesses.

Vervolgens kregen deze mensen op Facebook advertenties te zien met LeidsePas-acties die specifiek voor hen interessant zijn. De Bourgondiër zag een ad van een populair Leids restaurant waarbij ‘t eerste drankje gratis is; de fitnessliefhebber een mega-deal bij de plaatselijke sportschool. Twee weken werd men verleid met al het moois wat de LeidsePas voor hen in petto heeft.

Na twee weken schakelden we over op advertenties die op een meer directe wijze vroegen om conversie. Door dit sterke 1-2’tje van verleiden en activeren zal er weer flink wat extra korting genoten worden in Leiden.

Uitdaging voor ST&T

Resultaten

Gedurende de campagne hebben we veel verschillende benaderingen in advertentieteksten- en foto’s uitgetest. Gemiddeld bereikten de advertenties een unieke klikratio van 5,35%; ver boven het gemiddelde van 1,5% voor nieuwsposts op Facebook. Sommige advertenties schoten zelfs uit tot 10,57%. Dit gebeurde met name in fase 2 van de campagne.

De campagne heeft in totaal geresulteerd in 88 directe conversies (conversieratio van 1,54%). Daarnaast verstevigt de relevantiegerichte targetting de naamsbekendheid en positieve merkassociaties van LeidsePas, waarmee het de fundamenten legt voor toekomstige conversie.

 

Uitvoering door ST&T

En nu?

Hoewel onze bijdrage in deze campagne zich heeft gericht op advertenties, is een optimaal conversiegerichte website minstens zo belangrijk. Zo wordt de extra aanwas van de campagne maximaal benut.

In de toekomst zal ST&T ook de on-site conversie van LeidsePas verder onder de loep nemen.

Meer weten over hoe wij Facebook voor u kunnen inzetten om meer verkeer, merkbekendheid en omzet te genereren? Bekijk de dienst Facebook Advertising.

 

Het resultaat voor Rinz24

Meer leren over de psychologie van Facebook Advertising?

Slim adverteren begint met neuromarketing.

Wilt u een psychologisch sterke fundering voor uw advertenties op bijvoorbeeld Facebook, en daarmee betere resultaten? Studio ST&T is uw bureau.

  

Laten we knallen!

 

* Hansen, J., & Wänke, M. (2009). Liking what's familiar: The importance of unconscious familiarity in the mere-exposure effect. Social cognition, 27(2), 161-182.

 

Mail ons

info@studiostt.nl

Volg ons

Bel ons

030 22 70 410

Bezoek ons

Burgemeester Reigerstraat 78
3581 KW Utrecht