Beurscampagne

The Key to Automation

Cellro Automation

Uitdaging voor ST&T

Uitdaging

Mensen naar de Cellro beursstand trekken en kennis laten maken met de Xcelerate robot

Uitvoering door ST&T

Uitvoering

Cellro relaties ontvingen vooraf een sleutel. Op de stand konden ze deze aan de robot overhandigen om mee te dingen naar een iPad

Resultaat voor Rinz24

Resultaat

92% meer verschillende bedrijven op stand. Vermelding in 7 grote vakbladen. Flinke stijging in online bezoekers na de beurs.


Schermafbeelding_2014-08-12_om_23.38.55.jpg

Psychology at work: Experiential processing

De bezoeker mocht zelf de sleutel aan de robot overhandigen en het touch-screen bedienen. Dit detail is misschien wel het meest krachtige element van de actie.

Een EMO bezoeker ziet honderden innovaties – slechts enkelen blijven hangen. De fysieke interactie van deze campagne zorgt een diepere verwerking in het brein, experiential processing genaamd, die het product vastpint in het geheugen. Dit verklaart ook de enorme stijging in bezoekers van de Xcelerate website, die aanhield tot maanden na afloop van de beurs.

Tweet dit inzicht

Xcelerate-X10---inhoud

De Key to Automation actie

Je bent een Nederlands automatiseringsbedrijf en exposeert op de grootste techniekbeurs van Europa, de EMO. Je bezit een stand van 36m2, omringd door 176.435 m2 aan concurrenten, die net als jij strijden om een glimpje aandacht. Je bent een speld in een technische hooiberg. Hoe magnetiseer je die?

Een flinke uitdaging voor Cellro Automatisering. Studio ST&T bedacht voor hen de "Key to Automation" actie. Kort voor de beurs ontvingen Cellro klanten een mysterieuze sleutel in hun brievenbus. Onbewerkt, maar voorzien van een unieke code. De klanten werd verzocht de sleutel mee te nemen naar de Cellro stand om, met een beetje geluk, een iPad in de wacht te slepen.

 

De USP centraal

Leuke campagnes zijn waardeloos als ze niet voortbouwen op een Unique Selling Proposition of merkpositionering. Daarom gingen we eerst met Cellro om de tafel zitten om tot de kern van het Xcelerate product te komen. Hij bleek ongekend eenvoudig in gebruik; en zodanig flexibel dat losse functies en gereedschappen in een handomdraai vervangbaar zijn. Xcelerate veegt veel bezwaren van tafel die een metaalbewerker in het verleden tegenhielden om te automatiseren.

De Xcelerate is de ultieme start in automatisering. De Key to Automation.

Uitdaging voor ST&T

Het zit ‘m in de associaties

Wanneer je een kijkje in de hersenen neemt, zie je dat een productpositionering niets anders is dan een web van associaties. Elke stap in de Key to Automation actie vervlecht de Xcelerate identiteit dieper met eenvoud, zekerheid en controle.

  1. Sleutel ontvangen: toegankelijkheid
  2. Sleutel overhandigen: controle & collegialiteit
  3. Zelf unieke code intoetsen: controle & eenvoud
  4. Robot bewerkt sleutel: eenvoud & innovatie

Nadat de bezoeker de sleutel in de robot heeft geplaatst, toont deze diverse innovatieve functies. De speelse prijzenactie mondt uit in een overtuigende productdemonstratie.

Uitvoering door ST&T

Resultaten

De actie richtte zich primair op het aantrekken van bezoekers. Met succes. Er was bijna een verdubbeling in het aantal bezoekende bedrijven ten opzichte van de vorige editie.

De weken na de beurs namen we een kijkje in de analytics van de Xcelerate website. Wat we daar aantroffen hadden we zelf ook niet verwacht. Het aantal bezoekers was met 56,29% gestegen. En dat niet alleen; de bezoekers bleven bijna twee keer zo lang en bezochten meer dan tweeënhalf keer zoveel pagina’s. Een beursstand heeft een lange adem, zo blijkt.

 

Het resultaat voor Rinz24

beurs-1

beurs-1

beurs-1

beurs-1

beurs-1

 

En nu?

Tijdens de Key to Automation actie had de markt nog maar net kennisgemaakt met Xcelerate. Inmiddels is het een bekend fenomeen in automatiseringsland. Deels een natuurlijk proces, maar deels geholpen door een succesvolle beursactie. Dat de actie nog niet vergeten is, bleek wel toen we onlangs met het Cellro salesteam een praatje maakten. Wanneer zij belden met potentiële klanten kwam het meer dan eens voor dat deze reageerden met “Xcelerate, dat is toch van die sleutelactie?”

  

Ook een campagne die echt interesse wekt voor uw product?

Campagne's op de beursvloer kunnen enorm effectief zijn. Maar dan wilt u ze wel zo effectief mogelijk inzetten. Hier valt nog veel meer over te vertellen.
En dat is het lekkerste onder het genot van een kopje koffie.

Geen naam

Geen (geldige) email

Bericht
Geen bericht.

Mail ons

info@studiostt.nl

Volg ons

Bel ons

030 22 70 410

Bezoek ons

Burgemeester Reigerstraat 78
3581 KW Utrecht