030 22 70 410

Spring op de kennistrein – hij vertrekt zo

Onze fans ontvangen onze nieuwste blogs het eerst.

conversie Ecommerce

Een goed A/B testprogramma staat of valt bij het gebruik van goed onderbouwde hypotheses. Het draaien van een A/B test zonder een hypothese is als een speurtocht zonder pijlen; het zal je ongetwijfeld ergens brengen, maar niet waar je naartoe wilt. Hypotheses zijn essentieel wanneer je beslissingen maakt om van A naar B te gaan. Ze helpen jou om niet van het pad richting meer online conversie te raken.

Maar hoe ziet en goede hypothese eruit? En belangrijker nog: hoe bouw je en goede A/B test hypothese? In dit blog leg ik het je uit.

Lees verder

Analysis conversie A/B testen

Voor de meeste mensen die zich bezighouden met het verhogen van online conversie door te A/B testen is het geen favoriet onderwerp. Toch is het wel een heel belangrijk onderwerp. Ik heb het over statistiek. Bij A/B testing kijk je of de ene variant beter converteert dan de ander. Dit klinkt simpel, maar dan volgt het dilemma: wanneer is een verschil groot genoeg om te mogen concluderen dat dit niet op toeval is gebaseerd?

Lees verder

conversie A/B testen

Werk jij in de e-commerce? Dan weet jij als geen ander dat een webshop nooit af is.

Wanneer de basis goed staat begint het optimaliseren. De vraag is: hoe pak je dit aan? Wil jij niet het risico lopen dat je ontwikkelingskosten weggooit aan aanpassingen die je conversie niet verbeteren – of misschien zelfs wel verslechteren? Dan is A/B testen the way to go. Maar waarom is het verhogen van je online conversie aan de hand van A/B tests nu zo belangrijk? In dit blog geven we 5 redenen.

Lees verder

conversie

Wil jij gericht aan de slag gaan met het verhogen van online conversie? Dan is het belangrijk om voor jezelf helder te krijgen hoe jouw website er nu voor staat en hoe gebruikers zich op jouw website gedragen. Waar kijken ze naar? Wat missen ze? Hoe ver scrollen ze? En waar klikken ze op? Alleen zo kun je gericht verbeterpunten aanbrengen op pagina’s waar het nu nog wat wankelt en tegelijkertijd inspelen op onbenutte kansen.

Lees verder

EEG Neuromarketing conversie

Neuromarketing is een populair middel voor het verhogen van online conversie. En dat is niet voor niets. Steeds meer bedrijven ontdekken dat het keuzeproces van de consument veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk werd gedacht.

Wanneer je wilt weten wat een consument drijft wanneer ze op jouw website surfen, dan is het onderzoeken van dit onbewuste keuzecentrum de sleutel naar het antwoord op jouw vragen.

Lees verder

conversie A/B testen

A/B testen is een effectieve manier om je online conversie te verbeteren. Met een A/B test breng je telkens in kaart wat de impact van één verandering op je conversie is. Door doorlopend te testen en de succesvolle aanpassingen direct door te voeren zet je vlot stap na stap in de richting van een optimale website.

Wel komen er bij deze vorm van deze vorm van conversie optimalisatie een aantal technische en statistische uitdagingen kijken. Om de juiste conclusies uit je data te trekken, is het heel erg belangrijk dat je goed weet wat je doet en dat je hiernaast de data volledig begrijpt.

Lees verder

conversie

Er zijn meerdere manieren om te werken aan je online conversie. Zo kun je traffic naar je website verhogen door  een goede marketingcampagne te starten, je advertentiebudget omhoog te gooien of te werken aan je SEO.

Maar wanneer je hier veel tijd en geld aan besteedt, dan is er iets anders minstens zo belangrijk: de staat van je website. Want je kunt nog zoveel traffic hebben, wanneer je webshop zelf niet optimaal in vorm is zal je online conversie maar in beperkte mate kunnen groeien.

Lees verder