Spring op de kennistrein – hij vertrekt zo

Onze fans ontvangen onze nieuwste blogs het eerst.

conversie

Wil jij gericht aan de slag gaan met het verhogen van online conversie? Dan is het belangrijk om voor jezelf helder te krijgen hoe jouw website er nu voor staat en hoe gebruikers zich op jouw website gedragen. Waar kijken ze naar? Wat missen ze? Hoe ver scrollen ze? En waar klikken ze op? Alleen zo kun je gericht verbeterpunten aanbrengen op pagina’s waar het nu nog wat wankelt en tegelijkertijd inspelen op onbenutte kansen.

Lees verder

EEG Neuromarketing conversie

Neuromarketing is een populair middel voor het verhogen van online conversie. En dat is niet voor niets. Steeds meer bedrijven ontdekken dat het keuzeproces van de consument veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk werd gedacht.

Wanneer je wilt weten wat een consument drijft wanneer ze op jouw website surfen, dan is het onderzoeken van dit onbewuste keuzecentrum de sleutel naar het antwoord op jouw vragen.

Lees verder

Psychologie Copywriting Koopgedrag Onbewust Koopgedrag

Goede kans dat je onderstaande situatie herkent.

Het is zondagavond. Je hebt een leuk, maar druk weekend achter de rug. En eigenlijk heb je echt geen zin meer om nu nog te gaan koken. Je kunt natuurlijk naar de supermarkt gaan om een kant-en-klaar maaltijd te kopen, of een patatje halen bij de snackbar op de hoek. Maar het regent buiten en Netflix lonkt naar je. Gelukkig is er de ideale oplossing: Thuisbezorgd bestellen!

Lees verder

conversie Ecommerce

Een goed A/B testprogramma staat of valt bij het gebruik van goed onderbouwde hypotheses. Het draaien van een A/B test zonder een hypothese is als een speurtocht zonder pijlen; het zal je ongetwijfeld ergens brengen, maar niet waar je naartoe wilt. Hypotheses zijn essentieel wanneer je beslissingen maakt om van A naar B te gaan. Ze helpen jou om niet van het pad richting meer online conversie te raken.

Maar hoe ziet en goede hypothese eruit? En belangrijker nog: hoe bouw je en goede A/B test hypothese? In dit blog leg ik het je uit.

Lees verder

Analysis conversie A/B testen

Voor de meeste mensen die zich bezighouden met het verhogen van online conversie door te A/B testen is het geen favoriet onderwerp. Toch is het wel een heel belangrijk onderwerp. Ik heb het over statistiek. Bij A/B testing kijk je of de ene variant beter converteert dan de ander. Dit klinkt simpel, maar dan volgt het dilemma: wanneer is een verschil groot genoeg om te mogen concluderen dat dit niet op toeval is gebaseerd?

Lees verder

conversie A/B testen

Werk jij in de e-commerce? Dan weet jij als geen ander dat een webshop nooit af is.

Wanneer de basis goed staat begint het optimaliseren. De vraag is: hoe pak je dit aan? Wil jij niet het risico lopen dat je ontwikkelingskosten weggooit aan aanpassingen die je conversie niet verbeteren – of misschien zelfs wel verslechteren? Dan is A/B testen the way to go. Maar waarom is het verhogen van je online conversie aan de hand van A/B tests nu zo belangrijk? In dit blog geven we 5 redenen.

Lees verder