030 22 70 410

Spring op de kennistrein – hij vertrekt zo

Onze fans ontvangen onze nieuwste blogs het eerst.

Alles Wat Je Moet Weten voordat Je Begint met Geurmarketing

Psychologie Geurmarketing

Geur.

Is het niet fantastisch hoe een vleug aan onzichtbare geur moleculen in staat is om je terug in de tijd te laten reizen, naar een bezoek aan je grootouders. Of hoe het heerlijke aroma van versgebakken brood je zo naar het bakkertje om de hoek lokt – ondanks je strikte koolhydraatarme dieet. En iedereen kent dat typische luchtje dat je welkom heet bij het openen van de doos van je gloednieuwe telefoon of televisie.

Lees verder

Waarom Mannen met Korte Wijsvingers Meer Parfum Kopen

Psychologie

Zaterdagavond. In de stad wemelt het van de mensen.

Het enthousiasme hangt in de lucht, iedereen heeft zin om er een mooie avond van te maken. Een mengeling van verschillende parfums komt je tegemoet. Mannen en vrouwen hebben hun best gedaan om er tiptop uit te zien. Maar hoe komt het nu dat die ene man wel het geld heeft neergelegd voor dat mooie horloge om die knappe vrouw te veroveren?

En waarom heeft die ene vrouw wel nog snel dat sexy jurkje gekocht om de mannen te imponeren, terwijl haar vriendin het shirt van gisteren nog wel een keertje draagt?

Lees verder

Is Merkloyaliteit Onzin?

Branding

We kennen allemaal de verhalen van de zogenaamde ‘lovebrands’. Merken zoals Apple en Harley Davidson, die op magische wijze aanzienlijk meer loyaliteit weten te kweken dan hun concurrenten. Of niche-merken met een kleine maar betrekkelijk loyale groep fanatieke kopers.

Maar is dat wel zo? Is merkloyaliteit werkelijk zo verschillend per merk?

Lees verder