030 22 70 410
Waarom Mannen met Korte Wijsvingers Meer Parfum Kopen

Psychologie

Waarom Mannen met Korte Wijsvingers Meer Parfum Kopen

Zaterdagavond. In de stad wemelt het van de mensen.

Het enthousiasme hangt in de lucht, iedereen heeft zin om er een mooie avond van te maken. Een mengeling van verschillende parfums komt je tegemoet. Mannen en vrouwen hebben hun best gedaan om er tiptop uit te zien. Maar hoe komt het nu dat die ene man wel het geld heeft neergelegd voor dat mooie horloge om die knappe vrouw te veroveren?

En waarom heeft die ene vrouw wel nog snel dat sexy jurkje gekocht om de mannen te imponeren, terwijl haar vriendin het shirt van gisteren nog wel een keertje draagt?

Het antwoord komt uit een wellicht onverwachte hoek. Dit gedrag kan namelijk verklaard worden door iets wat al voor de geboorte van deze mannen en vrouwen heeft plaatsgevonden: blootstelling aan testosteron.

Testosteron en Relaties: Wat is het Verband?

Hordes wetenschappers doken eerder de diepte in met verschillende onderzoeken naar de invloed van prenatale blootstelling aan testosteron. Zo blijkt dat mannen die veel zijn blootgesteld aan testosteron meer impuls- en risicogedrag vertonen.

Ook vertonen deze mannen meer dominant gedrag, hebben zij een grotere ‘sex drive’ en ervaren zij meer succes in reproductie.

Hoewel er al veel is gevonden werd eerder nooit onderzoek gedaan naar het verband tussen testosteron en koopgedrag.

Tot voor kort…

Wetenschappers ontdekten recentelijk iets opmerkelijks. Het blijkt dat mannen die veel zijn blootgesteld aan testosteron meer tijd en energie investeren in zowel partner-zoekend als partner-behoudend gedrag.

En dat ze dit doen door meer relatiegericht te consumeren. Dit wil zeggen dat zij meer geld uitgeven aan producten die hun succesvoller maken in het versieren van een vrouw, en producten die wanneer ze daarin slagen kunnen helpen te voorkomen dat de dame in kwestie haar spullen pakt en vertrekt.

Zo kopen deze mannen meer zichtbaar dure producten om indruk te kunnen maken. Ze lopen graag te koop met mooie horloges of modebewuste kleding.

Hiernaast spuiten deze mannen net wat meer parfum up, en slagen zij er net iets vaker in zich op zondagavond van de bank naar de sportschool te verplaatsen. Alles om de kans op scoren te verhogen.

Maar hier houdt het niet bij op.

Niet alleen bij een paar dates, maar zelfs ook na 30 jaar huwelijk spenderen deze mannen meer om hun romantische intenties te bewijzen.

En vrouwen dan? Voor hen werkt dit alles precies andersom. Zij dragen meer make-up, sieraden en stijlvolle kleding wanneer zij voor de geboorte juist weinig zijn blootgesteld aan testosteron.

Direct beginnen met neuro?

ST&T maakt marketing nóg effectiever met psychologie. Of het nu gaat om het verhogen van conversie, het verminderen van opzeggingen of het verzamelen van meer leads.

Begin direct
Of lees hoe we met CORPUS 54% meer winkelomzet realiseerden

Wat handen ons vertellen

Allemaal leuk en aardig, maar hoe weten we nu wie wel en wie niet in testosteron heeft gezwommen voor zijn of haar geboorte?

Ook daar geven deze onderzoekers antwoord op. Een tamelijk bizarre ontdekking, die toch door onderzoek na onderzoek wordt bevestigd.

Het blijkt namelijk dat dit vrij gemakkelijk valt af te lezen aan vingerlengte! Testosteron zorgt ervoor dat de wijsvinger iets eerder stopt met groeien.

Oftewel: mannen met een hoge dosis testosteron hebben een relatief korte wijsvinger.

Door naar de ratio van wijs- en ringvinger te kijken kunnen we dus zien wie wel, en wie niet veelvuldig van testosteron heeft mogen snoepen in de baarmoeder. En welke mannen en vrouwen dus meer zullen investeren in romantische presentjes, massageolie en een lekker diner voor twee.

Let wel op: vrouwelijke weldoeners herken je juist aan hun relatief langere wijsvingers.

Wat betekent dit nu voor marketeers?

Hoewel de marketingwereld nog niet zo ver is dat we op vingerlengte kunnen targeten, biedt deze kennis zeker perspectief voor het onderzoeken van de juiste doelgroep voor merken die een relationele boost geven.

Door het simpelweg meten van de wijs- en ringvinger weten we nu een stuk beter wat voor vlees we in de kuip hebben. Zorg er dus voor dat je als marketeer voortaan altijd je meetlint in je koffertje stopt voor je op onderzoekspad gaat.

Een simpel trucje als dit kan veel tijd besparen en geld opleveren!

En voor vrouwen en mannen die op zoek zijn naar meer dan één gezellige avond, check voortaan eerst even de handen. ;)

Psychologie