030 22 70 410

Independent-Duinrand

Doelgerichter en goedkoper adverteren

De Uitdaging

Zo maak je verzekeringszaken interessant

Tja, het hart van de gemiddelde Nederlander gaat niet sneller kloppen bij het onderwerp verzekeringen. Het assurantiekantoor Independent-Duinrand stond dan ook voor een flinke uitdaging toen ze via social media meer exposure wilden kweken voor een nieuw servicepakket dat ze als tussenpersoon tussen consumenten en verzekeraars aanboden.

“De omzetverandering is spectaculair te noemen.”
Bert Strijker - CORPUS

Een nieuwe manier van verzekeren

Zou u 30 euro in de maand betalen om jaarlijks €481,79 te besparen op uw verzekeringen? Even rekenen - en ja, netto komen we dik in het groen uit. Wie bij Independent-Duinrand een servicepakket afneemt, kan verzekeringen goedkoper afsluiten dan bij verzekeraars zelf. Rationeel gezien is deze keuze snel gemaakt, maar toch weerhoudt de psychologische status-quo bias mensen ervan hun zaken plotseling anders te regelen.

De oplossing: remarketing campagne op Facebook

Ons doel was om mensen stapje voor stapje warm te maken voor deze nieuwe manier van verzekeren – zowel emotioneel als rationeel. We ontwikkelden een Facebook campagne, in het begin gericht op een mediumgrote doelgroep in de omgeving Den Haag. Met uiteenlopende advertenties en A/B tests promootten we elke week een interessant artikel omtrent verzekeren. De kracht van de campagne zat ‘m in het gebruik van een tracking pixel in de artikelen. Zo ontstond een subdoelgroep met interesse in verzekeren. Na een maand werd op deze specifieke groep een tweede campagne gestart die specifieker inhaakt op het servicepakket concept. De juiste advertentie bij de juiste mensen, zodat elke euro optimaal wordt besteed (ook wel: remarketen).

Resultaten

De wereldwijde resultaten (click through) van Facebookadvertenties liggen gemiddeld rond de 0,10% en 0,5%. Onze verwachtingen waren dan ook bescheiden toen we begonnen met een advertentiecampagne over verzekeren – een onderwerp wat voor weinigen klikwaardig is.

En toegegeven, door onze experimentele (A/B) opzet was lang niet elke advertentie succesvol. De top 3 advertenties en leverden echter ongewoon hoge klikratio’s op, respectievelijk 2,91%, 2,64% en 1,88%, goed voor duizenden kliks.

facebook-ad-duinrand-studio-stt-2

En nu?

Dankzij de Facebookcampagne zijn er veel mensen in aanraking gekomen met Independent-Duinrands servicepakketten voor verzekeringen. De early adopters dienen zich aan. Niettemin zijn er voor zo’n nieuw concept nog veel extra exposures nodig. Studio ST&T breidt in deze volgende fase de campagne uit met meer persoonlijke communicatiestrategieën, waaronder lead-generation, email marketing en telemarketing, om deze awareness om te zetten in nieuwe klanten.

Onze klanten

We mean business with