030 22 70 410

Rinz24

Het 1e intiemproduct voor de man

De Uitdaging

Rinz24: hoe breng je intieme verzorging aan de man?

Het verhaal van Rinz24 begint bij Blue Dolphin Health. Het bedrijf constateerde dat de drogisterijschappen uitpuilden met intieme hygiëneproducten voor vrouwen, voor de man was er nog geen alternatief.

Was er geen behoefte? Zeker wel, zo bleek uit hun marktonderzoek. Kanttekening: die behoefte leefde vooral onder de vrouwelijke helft van de bevolking. De man? Die maakte zich nog niet zo ongerust over het klimaat onder de broekriem. Enter Rinz24.

Blue Dolphin Health schakelde Studio ST&T in om het merk Rinz24 in de markt te zetten.

“De omzetverandering is spectaculair te noemen.”
Bert Strijker - CORPUS

Targetting en positionering

Toegegeven, we twijfelden even over de doelgroep van Rinz24. Mannen of vrouwen? De grootste ambassadeur van mannelijke cosmetica is immers… de vrouw.

Toch bleek uit ons marktonderzoek dat vrouwen zich bezwaard voelen hun betere helft te trakteren op een flacon intieme verzorging. Bovendien is controle over eigen producten van grote invloed op repeat purchase.

PR en campagnes

Rinz24 is de droom van elk PR team. De media smullen van spraakmakende producten. Niet voor niets eindigde Rinz24 op de agenda van tal van Nederlandse en internationale kranten, radiostations, sites en blogs, zoals Qmusic, Het Parool en Lifestylehunters.com.

Mannen en vrouwen die hun ongenoegen anoniem wilden uiten, konden via rinz24.com een Freshcard versturen. Deze humoristische ansichtkaarten wezen de ontvanger subtiel doch dringend op het bestaan van Rinz24. Iedereen happy.

Conversiepsychologie

“Bep, waar staan die mannendoekjes?” Tja, Rinz24 is een moeilijk product voor in de winkel. Het primaire verkoopkanaal is dan ook online: Rinz24.com.

Om de verkoop maximaal te stroomlijnen, hebben we diverse psychologische conversietechnieken ingezet die klanten doelgericht verleiden tot kopen. Grote dingen – en kleine dingen. De kleur en plek van een verkoopknop, de volgorde van producten, en geruststellende boodschap vlak voor het moment van verkoop... Er zijn ruim 28 psychologische technieken toegepast om de online conversie van Rinz 24 te verhogen.

website-rinz24-live.jpg

En nu?
Rinz24 viert bijna zijn eenjarig bestaan. In die tijd is er veel gebeurd. Het product is inmiddels te vinden in 7 online drogisterijen, is een vast gezicht geworden op Nederlandse festivals en is overgestoken naar de Duitse en Portugese markt.

Maar daarmee zit onze samenwerking er nog zeker niet op. Toen we voor het eerst van Rinz24 hoorden grinnikten we nog, maar inmiddels geloven we heilig in de potentie van Rinz24 – en mannelijke intiemhygiëne in het algemeen – om zich te vestigen in het standaardbeeld van drogisterijartikelen.

We bouwen niet alleen een merk, maar een complete categorie. Dat kost tijd. We gaan door totdat Rinz24 in de douche van elke man pronkt.

Onze klanten

We mean business with