Neuromarketing Consult

Versterk uw Marketing met Wetenschap

Neuromarketing Consult

Psychologie en neurowetenschappen hebben eindelijk hun weg gevonden in marketing. Merken wereldwijd, groot en klein, profiteren van de inzichten uit de gedragswetenschappen om meer te halen uit elke marketingcent.

Het doel van Branding en marketing is beïnvloeding. Altijd. Van gedachtes, gevoelens en acties. De gedragswetenschappen hebben de afgelopen decennia een schatkist vol waardevolle inzichten voortgebracht. Het Neuromarketing Consult biedt u de sleutel tot deze schatkist en geeft heldere antwoorden op lastige vragen.

 

  • logo-leidsepas-zw.png
  • RINZ24_LOGO_zw.png
  • QBIGlogoPMS072-zw.png

 

  • Concreet en effectief
  • Wetenschappelijk onderbouwd
  • Altijd gebaseerd op de laatste inzichten uit neuromarketing

Beginnen met Neuromarketing?

 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 030 22 70 410

tim-zuidgeest

Compleet dienstenoverzicht


 

Psychologie in elke -P

Het Neuromarketing Consult is voor tal van marketingvragen inzetbaar. Globaal splitsen we het op in de vier P’s van marketing: promotie, prijs, product en plaats.

Promotie

Grijpen uw reclames en andere promotionele communicatie de gewenste aandacht? Hoe stimuleert een boodschap koopgedrag en hoe maak je als merk een onuitwisbare indruk? Wij houden uw promotie(vraagstuk) tegen een psychologisch licht. Vaak kan met kleine veranderingen een groot verschil in resultaat bereikt worden.

Voorbeeld
Een reclame bouwt meer merkwaarde op door het merk al vroeg in de commercial uit de doeken te doen. Dit is een inzicht uit de conditioneringspsychologie: het associatie-effect is sterker wanneer de geconditioneerde stimulus voorafgaat aan de ongeconditioneerde stimulus.

Prijs

Is iets duur of een koopje? Op een gebied waar alles relatief is, bepaalt psychologie hoe een prijs ervaren wordt. Ons prijsadvies richt zich onder meer op de invloed van prijsperceptie op merkidentiteit en contrast-effecten veroorzaakt door concurrentie en nabijgelegen producten.

Voorbeeld
Wil je iets een koopje laten lijken? Toon dan eerst een product met een hogere prijs. Online: plaats de duurdere producten links/bovenin. In winkels: plaats dure producten prominenter aan het begin van looproutes.

Product

Waarom zit een toetje zelden in een vierkante vorm en gebruikt Apple toch zulke kleine verpakkingen? Het antwoord zit ‘m in de onbewuste associaties die producten en verpakkingen bij de consument oproepen. We helpen ergonomie, materiaal, grootte, gebruiksbeleving en verpakking psychologisch te perfectioneren. Dit door de consumptiedoelen van de doelgroep te analyseren en te adviseren over bijpassende product- en verpakkingsstimuli.

Voorbeeld
Het Duitse Hasseröder is echt mannenbier. Dit versterkten ze onlangs door hun fleshals te veranderen van rond naar een vijfhoek. Hoekige vormen worden geassocieerd met mannelijkheid.

Plaats

De fysieke omgeving is van grote invloed op wat mensen kopen. Zowel online als offline. Beelden, geluiden, geuren en ruimtes bepalen waar ons oog onbewust toe getrokken wordt en welk product voorbestemd is tot de kassa. Ons advies vanuit de conversie- en retailpsychologie verschaft u hierin een wetenschappelijke precisie.

Voorbeeld
Van rustige muziek gaan mensen trager lopen en meer producten bekijken. Van een kalmerende geur als lavendel ook. Een intense geur als grapefruit jaagt ze juist op. Binnen het kleurenspectrum zijn blauw en lichtgroen het meest rustgevend. Helemaal interessant is dat deze effecten vermenigvuldigen wanneer geur, geluid en beeld dezelfde associatie oproepen.

 
ROI

Profiteer van de laatste neuromarketing-inzichten

Onze consumentenpsychologen volgen maandelijks de laatste publicaties van vooraanstaande psychologen en neurowetenschappers. Zo bieden van onze klanten van het meest actuale neuromarketing-advies.

Een gebruikelijk adviestraject bestaat uit een voorgesprek, waarin we samen met klant de vraag verkennen. Vervolgens stellen we een gefundeerd advies met bijpassende actiepunten op. Helder, onderbouwd en direct toepasbaar.

Klik Hier om Contact op te Nemen met Tim van ST&T

 

 

Neuromarketing in de praktijk

 

 

Mail ons

info@studiostt.nl

Volg ons

Bel ons

030 22 70 410

Bezoek ons

Burgemeester Reigerstraat 78
3581 KW Utrecht